Bir arkadaşımın Vigenere Şifrelemesi ödevi için geliştirdiğim bir program. Sipariş geldikten sonra yaklaşık 2 saat içinde programı yazdım🙂 Biraz şifrelemeden bahsetmek gerekirse; Vigenere şifrelemesi Sezar Şifrelemesinin geliştirlmiş halidir. Sezar şifrelemesi için harflerin değiştirilmesi için bir tek alfabe kullanılırken Vigenere şifrelemesinde birden fazla alfabe kullanılır. Şifreleme için bir anahtar seçilir ve bu anahtara göre her harf kelime içindeki sırasına göre değişik bir alfabeyle şifrelenir. Anahtarla bu şifreleme Sezar şifrelemesine göre aynı kolaylıkla yine deşifre edilebilinir.

Uygulamayı C# Windows Application Form’da yazdım. Nette çok fazla açık kaynaklı yazılım bulamadığım için bloguma koymayı düşündüm. Var olan yazılımlar da hep hatalı ve eksik yazılmış. Programın proje dosyasını wordpress’e yükleyemediğim için kodları word’e atıp öyle yüklüyorum buraya. Faydalı bir paylaşım olması dileğimle…

vigenere

Uygulama Kodlarını indir: Vigenere

Herkesin merakla beklediği Ubuntu akıllı telefonlar dün resmen tanıtıldı. Bu platformun en güzel özelliği tüm ortamlarda çalışabilmesi. Yani aynı Ubuntu yazılımı, hem telefonlarda hem PC’de hem televizyonlarda hem de tabletlerde çalışabilmektedir. Ayrıntıları buradan bulabilirsiniz. http://www.ubuntu.com/devices/phone
Tanıtım Videosu Aşağıdadır…

Mühendisliğin en temelinde merak duygusu yatmaktadır. Zaten çoğu buluş ve icat böylelikle ortaya çıkmıştır. Bu haftasonu da yaz okulu finallerime çalışırken, masamın üzerinde duran flash belleğe gözüm çarptı. ( Başka zaman dikkat etmem, hep de zaten sınav zamanı olur böyle şeyler😀 ) Daha önce bozulan o flash belleğimi kendi yöntemlerimle tekrar kullanılabilir hale getirmiştim. Yaparken bir direnç bile artırdım hatta😀 Neyse lafı çok uzatmayayım, aklıma takıldı acaba bunları nasıl yapıyorlar diye. Lexar firmasının hazırladığı güzel bir video buldum. Eğer şimdi bir mühendis olarak siz de merak ettiyseniz, buyrun efendim. Afiyet olsun…

Battaniyem :)

Posted: 10 Mayıs 2012 in Yaşamdan...

Bugün bence bizim bölümün en zor dersi olan otomatik kontrol dersinin finali vardı. Nasıl geçtiğini cümlenin içeriğinden anlarsınız sanırım🙂 Finale girmiş olmanın ( yada tam tersi de olabilir😛 ) rahatlığıyla nette boş boş dolaşırken bir grup denk geldi, ismi Multitap. Daha önce sevgiliye, dünyaya, hayvanlara,çevreye yada hayata vs. çok şarkı yapılmıştır ama bir “Battaniye” ‘ye şarkı yazıldığını ilk kez duyuyorum. Final sonrasında benim de klipteki battaniyeli çocuk modunda olacağım aşikar🙂 Buyrun beraber dinleyelim

http://www.youtube.com/watch?v=kfuYHBiZC9g&feature=relmfu

Bildiğiniz üzere Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin yanında aynı zamanda Bilgisayar Mühendisliği ile ÇAP yapmaktayım. Algoritma ve Programlama II dersinde dönem ödevi olarak dosyalama işlemlerini yapan bir yazılım yazmamız istendi. Fakat iki tane dosya kullanılacak ve bu dosyalar birbiri ile ilişkili olacak. Herkes bir senaryo yazdı. Benim senaryom ise, bir yazılım firması çeşitli yazılımlar geliştirmektedir. Ve bu programları müşterilere satmaktadır. 1. dosyada ürün kaydını tuttum. Yani firmadaki programlar, ikinci dosyada ise müşteri kaydı tuttum. Her programın bir ISBN no gibi kendisine özgü numarası var. Bu numaraya göre iki dosya arasında ilişki kurdum. Müşteri kayıt ederken sisteme, kullanıcıdan programın numarasını istiyorum, eğer doğru girdiyse o numaraya ait programı müşteriye kayıt ediyor. Tabi müşteri bilgilerini de giriyorum sonrasında. Arkadaşlarımdan bazıları kütüphane otomasyonu yaptı bazıları da araba kiralama yaptı. Benim de aklıma böyle bir şey gelmişti farklı olması açısından. Ben programı yazarken kullanıcının hata yapmasını önleyici bazı algoritmalar da geliştirdim. Yanlış numara girdiniz uyarısı gibi. Programın kaynak kodlarını burada paylaşıyorum. İlgilenen arkadaşlara yardımcı olması dileğiyle…

Tıkla indir: dosyalama_yakup
Alternatif link: https://yakuporhan.files.wordpress.com/2012/05/dosyalama_yakup.docx

Not: WordPress’i ücretsiz kullandığım istediğim uzantıyı upload yapamıyorum malesef. Bu yüzden program kodları word dosyası içindedir.

SAURO’12

Posted: 13 Nisan 2012 in Elektrik- elektronik, Sakarya Üniversitesi
Etiketler:,

Merhabalar, bu yazımda benim de içerisinde bulunduğum bir organizasyonu sizlere paylaşmak istedim. SAURO… Yani Sakarya Üniversitesi Robot Topluluğu’nun bu yıl 4. sünü düzenlediği Robot Yarışları 28-29 Nisan tarihleri arasında Sakarya Üniversitesi Merkez Kafeteryada organize edilecek. Daha önce yine 2010’daki organizasyonda yer almıştım. 1 yıllık aranın ardından İrlanda’dan Türkiye’ye gelince tekrar topluluğa katıldım. Çalışmalarımız tüm hızıyla sürüyor. Geçen haftasonu pistleri yaptık. Cam elyaf ile yaptık bir kısmını. Karbon fiber deneyimimden sonra cam elyafı da öğrenmiş oldum. Sonuç: Kaşındırıcı🙂 Nihayetinde yorucu bir gündü benim için. Ama toplulukta bulunmaktan keyif aldığım en güzel anlardı. Bu yıl yarışmada minisumo, sumo, gelişmiş çizgi izleyen, elemeli çizgi izleyen, labirent ve serbest kategoriler bulunmakta. Ben en çok sumo yarışlarını seviyorum. Çünkü robot güçlü değilse ilk darbeyi aldığında parçalanabiliyor yada pistten fırlayabiliyor. Bu da çok hoşuma gidiyor🙂 Birde o çizgi izleyen robotların hızlı ve çizgiden hiç çıkmayanları oluyor, gıpta ediyorum resmen. Ben o kadar denememe rağmen bir türlü istediğim şekle getiremedim çizgi izleyen robotu. Ya hızlı ve saçma gidiyor, yada yavaş güzel gidiyor🙂 PID kontrolü öğrenince ilk yapacağım iş çizgi izleyen robot olacak, içimde kaldı. Neyse, SAURO’12 çok eğlenceli ve robotseverler için unutulmaz bir organizasyon olacağını umuyorum. Hepinizi bekliyoruz…

Merhabalar, bu yazımda geçen haftasonu üzerinde yoğun bir şekilde çalıştığım RF ile haberleşme hakkında bilgiler vermeye çalışacağım. Vizelerimin bitmesiyle birlikte, geçen hafta sonu RF ile uğraştım. Yoğun ve zorlu vize sınavlarından sonra kendimi bir boşlukta hissettim. Sonra rahat battı ve yine elektronikle kendimi haşır neşir halde ve havya dumanını solurken buldum🙂 Daha önce RF hakkında ön bilgiye sahiptim ve bu kez teorik bilgiyi pratiğe dökmenin vakti gelmişti. En sevdiğim kısım. Şimdi devremi nasıl yaptığıma geçmeden önce size bikaç bilgi vereyim RF hakkında.

Yazının devamını oku »