Biraz da kültür sanat tadında…

Yayınlandı: 04 Kasım 2011 / Yaşamdan...

Merhabalar;

Bugün çok farklı bir konudan konuşacağım, dil. Ama bu evrensel dil olan müzik. Dün gençturkcell’in nimetlerinden faydalanmak için sinemaya gitmiştim. Gerçi tek gidince pek bir faydalanmış olmuyorsunuz 🙂 Neyse gitmişken DNR’a uğradım. Kitaplara falan baktım sonra albümleri inceledim biraz. Çok yaptığım bir şeydir değildir bu. Entellektüel biri değilim yoksa 🙂 Yabancı albümlerden yerlilere doğru geçiş yaptığımda ‘Dilek TURKAN ‘ ı gördüm. Dilek TÜRKAN dediğimde belki tanımayabilirsiniz  fakat ‘ İnce Saz ‘ desem sanırım tanımayan yoktur. TÜRKAN ‘ da ordaki mükemmel ince sesli solist işte. Kendisi ‘ İnce Saz ‘ dan ayrı olarak albüm çıkarmış. Adı ‘ Aşk Mevsimi ‘ . Sesi gerçekten çok hoş ve destek vermek istedim, albümünü aldım. Yılda zaten 3-5 albüm anca alırım, bu sefer bunu seçtim. İçerğinden konuşursak biraz…

Ses olarak yorumlamam mümkün değil zaten, müziğin matematiğinden anlamam. Ama en azından tarz olarak bişeylerden bahsedebilirim. Altyapı olarak batı müziği enstrümanları kullanılmış. Bazı bölümlerde senfoni orkestrası eşlik ediyor sanki. Bizi 20’nci yüzyılın ilk yarısına götürüyor. Türkan yorumuyla dönemin en sevilen tangolarıyla tanıştırıyor dinleyenleri. Klasik Türk Müziği sanatçısındır zaten Dilek TÜRKAN. Bu albümde Tango müziklerini seslendirmiş. Belki sıkıcı gelebilir bütün bunlar size ama bir kere dinlemenizi öneririm. Piyano ve kemanın üstüne Türkan’ın sesine öyle kapılıp gidiyorsunuz ki…

Kaliteli olarak albümün isim parçasını dinleyebileceğiniz bir yer:  http://www.ttnetmuzik.com.tr/album/Ask_Mevsimi/256263/albums/3036169

Yorum bırakın